VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY OBCHODNEJ SPOLOČNOSTI
L.B.G. JAGI, s.r.o.
I.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1.Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom
alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom
inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
1.2.Obchodníkom je obchodná spoločnosť L.B.G. JAGI, so sídlom Školská 16, IČO: 46 241 779,
zapísaná MS Bratislava III, odd.: Sro, vložka č.: 74504/B /ďalej aj ako „obchodník“ alebo aj ako „predávajúci“/.
1.3.Obchodník je prevádzkovateľom internetového e-shopu www.lgfashion.sk. Obchodník pri uzatváraní
a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Prostriedok online komunikácie obchodníka je:
grancova@lgfashion.sk.
1.4.Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim
záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.;
spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so
spotrebiteľom. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzatvorená medzi obchodníkom ako
predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec.
1.5.Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa
tovaru ponúkaného obchodníkom na internetovej stránke obchodníka lg.fashion.sk /ďalej len „tovarˮ/ uzavretá
spôsobom podľa týchto všeobecných obchodných podmienok a spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je zmluva
uzatvorená medzi obchodníkom a spotrebiteľom ako kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného
obchodníkom taktiež na internetovej stránke obchodníka. Zmluvou uzatvorenou na diaľku je zmluva medzi
obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých
prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím
online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu alebo online ponukového katalógu. V prípade zmluvy uzatvorenej
na diaľku s kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, platia o spôsobe uzatvorenia zmluvy primerane ustanovenia
tohto odseku.
1.6.Kupujúcim je spotrebiteľ alebo právnická osoba, ktorá kontaktuje obchodníka s úmyslom kúpy
tovaru, ktorý obchodník sám ponúka. Tovar je možné objednať nasledujúcimi spôsobmi: osobne v predajni,
prostredníctvom e-mailu alebo v e-shope. Lehota, na ktorú je možné zmluvu na kúpu tovaru uzavrieť je 24
mesiacov.
1.7.Pri registrácii kupujúceho, ktorým je právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ je kupujúci
povinný uviesť pridelené IČO a v prípade, že je pridelené aj DIČ a IČ DPH, prípadne ďalšie údaje potrebné za
účelom identifikácie tohto kupujúceho.
1.8.Používaním stránok e-shopu obchodníka a potvrdením objednávky dáva kupujúci súhlas s
nasledujúcimi obchodnými podmienkami.
II.
OBJEDNÁVANIE TOVARU
2.1.Tovar môže kupujúci objednať takto:
-osobne v prevádzke obchodníka,
-cez nákupný košík na príslušnej internetovej stránke,
-e-mailom.
2.2.Kupujúci je povinný uviesť všetky údaje vyžadované v príslušnej objednávke /ďalej „povinné údaje“/:
meno a priezvisko, dodacia a fakturačná adresa kupujúceho so všetkými v objednávke požadovanými údajmi, email, presná identifikácia objednávaného tovaru /v súlade s označením tovaru uvedeným na internetovej stránke/,
množstvo objednávaného tovaru, požadované miesto dodania, príp. ďalšie údaje v zmysle objednávky. V prípade,
ak v objednávke neboli vyplnené povinné údaje, nepovažuje sa za záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy;
predávajúci nie je povinný takúto neúplnú objednávku kupujúceho akceptovať.
2.3.Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú
cenu; súčasne tým kupujúci prehlasuje, že sa oboznámil s všeobecnými obchodnými podmienkami obchodníka.
2.4.Odoslanú objednávku potvrdí obchodník počas pracovných dní do 24 hodín e-mailom a zároveň
oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín dodania tovaru. Všetky potvrdené objednávky /akceptácia objednávky
kupujúcim/ sú záväzné. Potvrdením objednávky obchodníkom vznikla medzi obchodníkom a kupujúcim záväzná
zmluva s povinnosťou platby kupujúceho. Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí zmluvy je možná len so
súhlasom obchodníka alebo podľa podmienok uvedených v týchto všeobecných obchodných podmienkach.
2.5.Obchodník sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa objednávky.
2.6.Obchodník má právo odmietnuť alebo zrušiť objednávku v prípade, ak nie je možné zabezpečiť
objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne
náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Obchodník má právo zrušiť objednávku tiež v
prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim /napr. chybne uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje,
nedostupnosť/.
2.7.Kupujúci berie na vedomie, že farebná škála tovaru vyobrazeného na e-shope obchodníka sa môže
meniť alebo odlišovať od dodávaného tovaru s ohľadom na technologický postup výrobcu, resp. dodávateľa pri
výrobe ako aj z dôvodu rozdielnej kalibrácie média kupujúceho, na ktorom si tovar prezerá. Kupujúcemu môže
byť dodaný len tovar vo farbe alebo farebnom odtieni, dizajne a materiálovom prevedení, v akom daný výrobok
výrobca, dodávateľ alebo distribútor aktuálne vyrába a expeduje.
III.
CENY
3.1.Predajnou cenou sa rozumie konečná cena vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty a všetkých
ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu podľa aktuálneho cenníka obchodníka
alebo podľa osobitnej dohody obchodníka a kupujúceho.
3.2.Obchodník je platcom DPH, všetky predajné ceny sú uvedené s príslušnou DPH.
3.3.K predajnej cene tovaru /objednávky/ bude pripočítaná cena za dopravu a platbu tovaru, a to podľa
spôsobu doručenia a platby, ktoré si kupujúci vyberie. Pokiaľ sa obchodník a kupujúci nedohodnú inak, balné je
súčasťou predajnej ceny.
3.4.Kupujúci je povinný uhradiť predajnú cenu tovaru v lehote splatnosti. V prípade, že cena tovaru nie
je uhradená včas, obchodník je oprávnený odoprieť dodanie tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.
3.5.Predávajúci si vyhradzuje právo úpravy ceny tovaru uvedené v e-shope, pokiaľ zistí, že cena bola
uvedená chybne; o tu uvedenej skutočnosti informuje kupujúceho. Pokiaľ sa predávajúci a kupujúci následne
nedohodnú inak, je predávajúci v takomto prípade zrušiť objednávku. Rovnako je predávajúci oprávnený
postupovať aj v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo z dôvodu vyššej moci. Kupujúci bude
o stornovaní objednávky informovaný bez zbytočného dôvodu. V takomto prípade predávajúci bezodkladne vráti
kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu.
IV.
PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Platiť za tovar môže kupujúci prevodom na účet obchodníka na základe proforma /zálohovej/ faktúry,
ktorá je posielaná na registrovaný e-mail zákazníkovi. Na základe odoslanej objednávky vystaví obchodník
proforma /zálohovú/ faktúru, ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom. Túto platbu môže kupujúci
uskutočniť nasledovne:
-prevodným príkazom,
-dobierkou,
-platobnou kartou,
-v hotovosti na prevádzke obchodníka,
-platobnou kartou v prevádzke obchodníka.
4.2.Platba na dobierku je možná a obchodník si účtuje poplatok za dobierku podľa prepravcu.
4.3.Za doručenie objednaného tovaru obchodník účtuje prepravné náklady podľa spoločnosti, ktorou
posiela objednávku.
4.4.Platba je možná len v mene EURO.
4.5.Daňový doklad /faktúru/ posiela obchodník kupujúcemu elektronickou formou, do e-mailu
zákazníkovi. V prípade záujmu o fyzické doručenie faktúry spolu s tovarom je potrebné túto skutočnosť uviesť do
poznámky k objednávke.
4.6.Tovar bude kupujúcemu odovzdaný až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
V.
DODACIE PODMIENKY
5.1.Ponuka tovaru uvádzaná na stránkach obchodníka nemusí predstavovať aktuálny stav zásob.
5.2.Obchodník dodá kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia
zmluvy. Štandardná dodacia lehota na tovar v ponuke obchodníka je do 1-3 pracovných dní /po potvrdení
objednávky/, pokiaľ je žiadaný tovar na sklade. V prípade tovaru, ktorý nie je na sklade a je potrebné ho objednať,
môže byť dodacia lehota dlhšia. O dodacej lehote a termíne dodania bude obchodník kupujúceho informovať pri
potvrdení objednávky e-mailom, resp. po telefonickom dohovore. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená dodacia
lehota, má možnosť stornovať objednávku.
5.3.Tovar, ktorý je na sklade obchodníka, bude vyexpedovaný bezodkladne po potvrdení objednávky pri
platbe na dobierku. Pri ostatných druhoch platby sa tovar expeduje ihneď po uhradení proforma /zálohovej/ faktúry
kupujúcim.
VI.
DORUČENIE TOVARU
6.1.Predaj a doručenie tovaru je obmedzené na územie Slovenskej republiky a Českej republiky. Pre
informácie o možnosti doručenia do iných krajín je potrebný predchádzajúci kontakt obchodníka na príslušnej emaile.
6.2.Obchodník zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z ponúkaných možností
v ním vyplnenej objednávke, a to buď kuriérskou službou alebo prostredníctvom osobného odberu na prevádzke
obchodníka.
6.3.Pri objednávkach tovaru s vyššou hmotnosťou je cena za dopravu prekalkulovaná podľa hmotnosti a
aktuálnych cien doručovateľských – kuriérskych služieb.
6.4.Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho; za splnenie dodávky sa považuje
dodanie tovaru na určené miesto.
6.5.Tovar je primerane zabalený a zabezpečený; kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať
neporušenosť zásielky.
6.6.Pokiaľ si kupujúci nevyžiada zaslať faktúru spolu s tovarom, dodá obchodník kupujúcemu faktúru
/daňový doklad/ elektronicky. Tento slúži aj ako dodací list, návod na použitie a obsluhu.
6.7.Za tovar zodpovedá obchodník až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za prevzatý
kupujúcim od doby, kedy tento písomne potvrdí prevzatie tovaru.
6.8.Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné nedodanie tovaru kupujúcemu, ku ktorému došlo vinou
výrobcu alebo distribútora v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, zrušenia distribučných práv alebo iných
nepredvídateľných prekážok. V takomto prípade Vám obchodník túto skutočnosť oznámi a kupujúcemu vráti
peniaze v plnej výške.
6.9.Kupujúci je povinný vykonať dôsledne kontrolu prevzatého tovaru. Pri prevzatí je kupujúci povinný
prekontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený /kartón, obálka a pod./ nie je poškodený, natrhnutý, prípadne
nevykazuje známky otvorenia. Kupujúci je teda povinný pri preberaní tovaru od kuriérskej spoločnosti pristupovať
zodpovedne a tovar ihneď vizuálne ihneď skontrolovať. V prípade poškodenia obalu má možnosť odmietnuť
prevzatie tovaru. V prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu či akéhokoľvek podozrenia, že by obsah
zásielky mohol byť poškodený, má kupujúci právo tovar neprevziať. V prípade prevzatia zásielky s poškodeným
alebo porušeným obalom, prípadne ak je evidentné poškodenie aj samotného tovaru, je kupujúci oprávnený
situáciu riešiť priamo s kuriérom na mieste samom, a to zápisom o škode. Kupujúci berie na vedomie, že prevzatím
zásielky preberá zodpovednosť za tovar. Obchodník preto odporúča kupujúcemu vždy zásielku vizuálne
skontrolovať a urobiť prípadnú fotodokumentáciu poškodeného tovaru z dôvodu realizácie možných budúcich
nárokov kupujúceho týkajúcich sa uplatňovania vád tovaru.
6.10.Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci
prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
6.11.V prípade, ak kupujúci poruší povinnosť prevziať dodaný tovar, má obchodník nárok na uplatnenie
náhrady vzniknutej škody. Obchodník zároveň po doručení neprevzatej zásielky upovedomí o tejto skutočnosti
prostredníctvom elektronickej pošty kupujúceho so žiadosťou o informáciu o ďalšom postupe, ktorú je kupujúci
povinný zaslať v lehote 5 dní. Pokiaľ kupujúci požiada o opätovné doručenie objednaného tovaru, je povinný
uhradiť náklady prvého, ako aj opätovného doručenia tovaru.
VII.
ZÁRUKY A VYTKNUTIE VÁD TOVARU
7.1.Tovar v ponuke obchodníka je nakúpený od autorizovaných distribútorov jednotlivých značiek.
7.2.Súčasťou týchto VOP je aj reklamačný poriadok obchodníka, ktorý je platný pre spotrebiteľa, teda
pre fyzické osoby, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
Na právne vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa aplikujú všeobecné právne predpisy najmä
zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v platnom znení a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
7.3.Predmet reklamačného poriadku: reklamačný poriadok upravuje práva spotrebiteľa zo zodpovednosti
za vady tovaru zakúpeného v predajni obchodníka alebo zakúpeného prostredníctvom online obchodu.
7.4.Právo zákazníka na vytknutie vady: Zákazník má právo vytknúť vadu/vady, ktoré má zakúpený tovar,
a to v rámci zákonnej záručnej doby stanovenej v Občianskom zákonníku, ak nie je na tovar poskytovaná dlhšia
záručná doba /vytknutie vady ďalej v tomto reklamačnom poriadku ako „reklamácia“/.
Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim, t.j. tovar musí mať
požadovanú, resp. právnymi predpismi stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť a musí byť bez vád, t.j. musí
zodpovedať záväzným technickým normám.
Obchodník nezodpovedá za vady:
a/ktoré zákazník spôsobil sám; svojím konaním, nekonaním alebo opomenutím,
b/o ktorých zákazník pri prevzatí tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne upozornený,
c/ktorých reklamácia odporuje povahe tovaru aj jeho životnosti,
d/pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
e/ktoré sú spôsobené bežným opotrebením tovaru pri bežnom používaní,
f/ktoré vznikli jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnou údržbou, používaním v rozpore
s jeho účelom, v dôsledku prirodzených zmien materiálu, z ktorého je tovar vyrobený, alebo po uplynutí doby
životnosti tovaru,
g/ak prišlo k porušeniu ochrannej plomby na tovare;
h/spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovare alebo do tovaru alebo jeho súčasti, vrátane
neodbornej montáže,
i) uplatnené u obchodníka po uplynutí záručnej doby alebo lehoty na použitie, ak je táto dlhšia ako záručná
doba,
j/ktoré vznikli v dôsledku montáže dodatočne montovaného príslušenstva a doplnkov, ako aj demontáže
akéhokoľvek príslušenstva či súčasti výrobku,
k/ktoré vznikli z dôvodov vyššej moci, najmä pôsobením prírodných javov a vonkajším prostredím, napr.
krupobitím, záplavami a pod..
7.5.Lehoty na uplatnenie reklamácie:
Záručná doba je v súlade s ustanovením § 619 Občianskeho zákonníka, t.j. záručná doba v trvaní 24
mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, alebo záručná doba uvedená v záručnom liste, ak je dlhšia ako
zákonná záručná doba alebo je uvedená vo VOP obchodníka.
Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník vydá
kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k
výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na
ktorú bola poskytnutá záruka.
7.6.Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie:
Reklamácia musí byť uplatnená u obchodníka, u ktorého bol tovar kúpený. V záujme urýchlenia
reklamačného procesu a vybavenia reklamácie je možné uplatniť reklamáciu prostredníctvom e-mailu:
grancová@lgfashion.sk. Reklamáciu je taktiež možno uplatniť štandardným spôsobom v prevádzke obchodníka.
Pri uplatnení reklamácie zákazník predloží okrem reklamovaného výrobku tiež originál alebo kópiu
dokladu o nákupe výrobku v predajni obchodníka, príp. iným hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar zakúpil
v predajni obchodníka alebo faktúru alebo zjednodušený daňový doklad v prípade tovaru zakúpeného v online
obchode alebo a ak bol zákazníkovi pri kúpe výrobku vystavený záručný list, predloží tiež tento záručný list. Pre
správne posúdenie reklamácie je nutné, aby zákazník predložil kompletný tovar so všetkými dokladmi a súčasťami
k nemu prináležiacimi a aby predložený tovar bol čistý a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými
hygienickými zásadami.
O uplatnení reklamácie /t. j. o vytknutí vady/ vystaví obchodník zákazníkovi bezodkladne písomné
potvrdenie, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nevie
ovplyvniť.
Ak k prevzatiu tovaru predávajúcim od obchodníka dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia
reklamácie zákazníkom, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu
reklamácie zo strany predávajúceho.
7.7.Vybavenie reklamácie:
Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného
výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku alebo
jej odôvodnené zamietnutie.
Obchodník spotrebiteľovi vydá o vybavení reklamácie písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nevie
ovplyvniť. Ak obchodník zodpovednosť za vady odmietne, dôvody odmietnutia kupujúcemu písomne oznámi.
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob
odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil
obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady,
na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez
poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na splnenie záväzku, ak:
a/obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b/obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
c/obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 OZ,
d/vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e/vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej
zmluvy,
f/obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez
spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
Obchodník nezodpovedá za vady, ak:
a/kupujúci spôsobil vadu tovaru sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru,
b/kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel, resp. bol na vadu výslovne a jasne upozornený a
ak bola pre vadu – poskytnutá zľava z ceny tovaru,
c/vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru spôsobeného bežným používaním,
nesprávnym či nadmerným používaním,
d/po prevzatí kupujúcim boli porušené ochranné plomby na tovare,
e/boli vady spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí,
f/sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby, resp. lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje
špecifické vlastnosti,
g/vznikli v dôsledku živelnej katastrofy,
h/boli spôsobené úmyselným alebo neúmyselným, nesprávnym či nadmerným používaním tovaru, jeho
nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym servisom, nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje
výrobca,
i/ide o vady a poškodenia spôsobené použitím iných komponentov než odporúčaných výrobcom alebo
dodávateľom, ako aj opravou či modifikáciou tovaru inými osobami než autorizovanými výrobcom, dodávateľom,
resp. predávajúcim,
j/vzniknú na tovare po uplynutí doby životnosti.
Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá obchodník za chybu, pre ktorú bola dojednaná nižšia
cena.
VIII.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A VRÁTENIE TOVARU
8.1.V prípade zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, a to aj bez uvedenia dôvodu.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem
dopravcu prevezme tovar. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení
práva na odstúpenie od zmluvy predtým ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
8.2.Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní od uzatvorenia zmluvy zaslať tovar späť alebo ho
odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Kupujúci môže objednávku
zrušiť e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí obchodník kupujúcemu storno
objednávky e-mailom. V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, obchodník zašle peniaze späť na
bankový účet kupujúceho, alebo ich odošle na adresu poštovou poukážkou.
8.3.Kupujúci je povinný tovar vrátiť odoslaním tovaru na adresu obchodníka: L.B.G. JAGI, s.r.o., Školská
16, 900 26 Slovenský Grob alebo na prevádzke 902 01 Pezinok, M. R. Štefánika 25; v prípade, že kupujúci využije
právo na vrátenie tovaru, musí byť tovar mechanicky, ani inak nepoškodený.
8.4.Obchodník tovar prekontroluje a preskúša. Pokiaľ bol tovar vrátený nepoškodený mechanicky, alebo
nesprávnym používaním, vráti obchodník kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu tovaru v lehote do 14 dní od
odstúpenia kupujúceho od zmluvy, a to buď odoslaním zaplatenej sumy poštovou poukážkou na adresu kupujúceho
alebo prevodom na účet kupujúceho. Pokiaľ by bol vrátený tovar akokoľvek mechanicky poškodený, či poškodený
nesprávnym používaním spotrebiteľa, predávajúci je oprávnený domáhať sa zodpovednosti za vzniknutú škodu
na súde. To neplatí ak bol tovar vrátený z dôvodu, že mal vady, na ktoré sa vzťahuje záruka. Kupujúci zodpovedá
za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný za
zaistenie povahy, funkčnosti a vlastností tovaru.
8.5.Pri porušení podmienok pre odstúpenie od zmluvy alebo riadneho vrátenia tovaru je obchodník
oprávnený uplatniť si u kupujúceho náhradu škodu, ktorá mu tým vznikla podľa príslušných právnych predpisov.
8.6.Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia odstúpenia od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku,
zmluvou uzatvorenou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov
na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi
dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší bežný spôsob dodania
ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil
spotrebiteľ a nákladmi na najlacnejší spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
8.7.Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj emailovým zaslaním formulára na odstúpenia od
zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorého vzor je
neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP. Prílohou k týmto VOP je aj poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na
odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkového priestoru obchodníka.
8.8.Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ak tovar bol vyrobený na mieru.
8.9.Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti
tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo
vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z
kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak v dôsledku technických problémov je nesprávne uvedená
predajná cena tovaru, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať,
nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami. Obchodník je povinný
o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej
zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený kupujúcim.
8.10.V prípade zakúpenia tovaru priamo na predajnom mieste obchodníka môže spotrebiteľ odstúpiť od
zmluvy v lehote 1 mesiaca od zakúpenia tovaru bez udania dôvodu za predpokladu, že predloží originál alebo
kópiu dokladu o nákupe tovaru, príp. iným hodnoverným spôsobom preukáže, že tovar zakúpil v predajni
obchodníka a tento tovar vráti v pôvodnom neporušenom a nepoužitom stave a originálnom obale, vrátane
príručiek a ostatného príslušenstva.
8.11.Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej
mimo prevádzkového priestoru obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby za
tovar predtým ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi,
ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
8.12.Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom aký použil spotrebiteľ pri
ich úhrade.
IX.
ZNÍŽENIE CENY TOVARU A PREDAJNÉ AKCIE
9.1.Kupujúci berie na vedomie, že pri akciovom a výpredajovom tovare už nemusia byť dostupné všetky
modely a veľkosti. Z uvedeného dôvodu je potrebné pred objednaním tovaru vopred kontaktovať obchodníka.
Náklady na prepravu, doručenie a platbu nie sú súčasťou predajnej ceny akciového a výpredajového tovaru.
9.2.Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru.
Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar:
a/v období 30 dní pred znížením ceny tovaru,
b/od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období
kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
9.3.Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru
pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.
X.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
10.1.Za účelom realizácie zmluvy bude obchodník spracúvať nevyhnutne potrebné osobné údaje
kupujúceho v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä v súlade so zákonom
č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a nariadením Európskeho
parlamentu a rady /EÚ/ 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o
voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES /GDPR/, a to v rozsahu a spôsobom
uvedeným v prehlásení o ochrane osobných údajov.
10.2.Kupujúci odoslaním objednávky obchodníkovi udeľuje obchodníkovi dobrovoľne svoj súhlas so
spracovaním osobných údajov uvedených v objednávke. Zároveň prehlasuje, že všetky údaje uvedené
v objednávke sú úplné a pravdivé; udelený súhlas môže kedykoľvek odvolať prostredníctvom e-mail:
grancova@lgfashion.sk.
XI.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
Pokiaľ kupujúci /spotrebiteľ/ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že
zo strany obchodníka došlo k porušeniu jeho práv, môže obchodníka požiadať o nápravu. Ak obchodník odpovie
na žiadosť zákazníka zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, môže sa kupujúci
/spotrebiteľ/ v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je
Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia
sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.
XII.
KONTAKTNÉ ÚDAJE
12.1.Orgán vykonávajúci dohľad je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava,
Slovenská republika.
12.2.Kontaktnou osobou obchodníka, u ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva o zodpovednosti za vady
produkty, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet je Ľubica Grancová, tf: +421 903 456
777, e-mail: grancova@lgfashion.sk.
12.3.Kontaktnou adresou obchodníka, a to aj pre účely uvedené v bode 12.2., je L.B.G. JAGI, s.r.o., 900
26 Slovenský Grob, Školská 16 a súčasne adresou elektronickej pošty obchodníka je e-mail uvedený v odseku
12.2..
12.4.Prevádzka a kamenná predajňa obchodníka sa nachádza na 902 01 Pezinok, M. R. Štefánika 25.
XIII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
13.1.Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom sa riadia ustanoveniami týchto VOP.
13.2.Na právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom neupravené týmito VOP sa vzťahujú
ustanovenia zákona č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení a doplnení niektorých zákonov v platnom
znení. Na právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom alebo neupravené týmito
VOP ako aj neupravené zákonom č.108/2024 sa primerane vzťahujú ustanovenia všeobecne záväzných právnych
predpisov, najmä zákona č.40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
13.3.Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na webovom sídle obchodníka.
Obchodník si vyhradzuje kedykoľvek právo na úpravu a zmenu týchto VOP.
13.4.Všetky prílohy k týmto VOP tvoria jej neoddeliteľnú súčasť.
Prílohy:
Príloha č.1 Formulár na vytknutie vady
Príloha č.2 Formulár na odstúpenie od zmluvy
Príloha č.3 Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
v Pezinku, 01.01.2025